Szolgáltatók keresése fotós csapat kiválasztás

Az elmúlt időszakban sikerült feldolgozni, megnézni találkozni a fotósokkal. Úgy érezzük megtaláltuk azt a csapatot akivel tetszik nekünk.  

A márciusi facebok-os felhívásra fotós kategóriában több mint 40-en jelentkeztek. ( Voltak közöttük önjelölt fotósok, voltak profi cégek is.) Tehát a szórás nagyon nagy volt. 

Alapvetően olyan személyt csapatot kerestük akik 2-en dolgoznak. ( Nem akartunk csak 1 fotós, viszont a jelentkezők között voltak olyanok akiket emiatt rostáltunk ki).

Ebből a jelölt halmazból szemezgettük ki azokat akik nekünk tetszenek. 

Kiválasztási folyamatunk a következő képpen állt. 

  1. Mindenkinek a megküldött Facebbok / saját oldalát végignéztük. 
  2. Kapcsolat felvétel és ajánlat kérés
    1. Azok a szolgáltatók akiknek tetszett a képei, megfogtak bennünket, láttunk benne fantáziát, felvettük velük a kapcsolatot.
    2. Üsszeállítottunk egy levelet amiben, iránymutatást adunk mit szeretnénk az esküvőn, és mire kérünk ajánlatot.
    3. Árajánlatot kértünk mindekitől, és vártunk egyeztettünk, pontoztunk.
    4. Pontozás során az alábbi több főbb szempontok mentén mentünk. 
      1. Ár
      2. Rendelkezésre állási idő 
      3. Kidolgozott képek száma
      4. Ajánlották-e vagy nem  
  3. A nyár elejére eljutottunk oda, hogy a fenn említett TOP 40-es listát összességében feldolgoztuk, és leszűkítettük 4-5 jelentkezőre akikkel úgy gondoltuk hogy szeretnénk találkozni is. A találkozásokat megszervezni sem volt olyan könnyű hiszen míg mi hétköznap dolgozunk és hétvégén vagyunk szabadok, addig a fotósok általában hétvégén dolgoznak esküvőn vannak. Szóval kellett egy kis türelem a találkozókhoz. 
  4. Az személyes találkozókon éreztük, hogy változatos lesz a mezőny. Volt akik az öteltekkel nyűgőztek le volt akik az ötelettelenséggel. Mások kicsit olyanok voltak mint az őzgidácskák kicsit sete – suták voltak kereték a helyüket, stílusukat.  
  5. Július végére sikerült mindenkivel találkozni. Utólag visszagondolva, volt akivel tapasztalat szerzésnek jó volt. 
  6. Eredmény hírdetés 
    1. Mint amint már éreztük, az árajánltokon is a válaszokon, a 4 csapatból 2 komolyabb versenyző volt, mind az árajánlat mint pedig a személyes benyomás is erős volt náluk.
    2. Mivel mindenkinek azt modtuk hogy Júliuban mindenképpen válaszolunk, így a hónap utolsó szombatján leültünk, és végigbeszéltük a már tudatt alat valahol ott motoszkáló nyertest és a több csapatot. 
    3. Szerencsére minden egyes találkozás után feljegyeztük pár gondolatot amit fontosnak tartottunk a találkozóról. Mi az ami tetszett mi az ami nem. Ki mit mutatott be nekünk. Meg van-e a másik csapattal az összhang. Mennyire inspirálók. 
    4. Ezek alapján objektív pontok alapján készítettünk listát. 
      1. Fotósok minősége:
        1. Igaz mindenhol azt ígérte az eseményen 2 fotós lesz, de nem mindegy nekünk, hogy 2 teljes értékű fotós lesz vagy 1 fotós és egy segéd. 
      2. Tapasztalat
        1. Bár nem ez volt a fő szempont de eléggé fontos volt az is ki mennyi ideje űzi a szkmát. Számunkra nem volt az se probléma ha valaki csak pár éve fotózik, ha profi módon fogja meg a képeket. 
      3. Demo anyagok
        1. A személyes találkozón milyen demo anyagot mutatak be nekünk. Kiváncsiak voltunk a fotó könyvre. Jópofa dolog a fa pendrive viszont nem ragaszkodtunk hozzá, ha már mindent elektronikusan tárolunk. 
    5. Szubjektív lista
      1. Személyes benyomás 
        1. Mindkettőnk részéről mi volt a benyomás a találkozóról. 
        2. Mi az ami megfogott, ami pluszt adnak a többiekhez képest. 
        3. Mi volt ami nem tetszett zavart összességében. Pl, sablonos helyen, sablonos képek, vagy a web megjelenés és a kapott képek összhangban sem voltak. 
    6. A fenti pontok alapján egy összesített listát készítettünk, a négy jelentkezőről. A fenti pontoknál a legtöbb pontot az első helyezett kapta minden esetben. Így a lista a következőképpen alakult ki. 
      1. 26 pont 
      2.  21 pont 
      3. helyen holtverseny alakult ki 16 ponttal. 
  7. Szerződés kötés és visszajelzés 
    1. A kiválasztott csapatnak jeleztük a jó hírt, és kértünk tőle szerződés tervezetet.
    2. A többi csapattal úgy gondoljuk hogy koreekt módon értesítjük őket. Mindenkivel történt személyes találkozó azt ígértük, hogy Július végén értesítjük őket. Az értesítésben kiemeljük a mi tetszett nekünk és megköszönjük az idejüket. 

Nem gondoltam volna, hogy ennyi egyeztetés kell egy jó fotós kiválasztáshoz, de így nyugodtak vagyunk az választottuk akit mi szeretnénk.  

Vélemény, hozzászólás?